0

سبد خرید شما خالی است

ریست کردن درب اتوماتیک

dakaweb
11 تیر 1402
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه

درب برقی دارای سیستم کنترل از راه دور است. و میتوان با کمک ریموت درب برقی را کنترل کرد.
هر سیستمی که از قبل برنامه ریزی شده باشد نیاز دارد هرچند وقت یکبار تنظیم شود. هر سیستمی بعد از یک ماه دچار مشکل خواهد شد . بنابراین نیاز دارد سیستم هرچندوقت یکبار ریست شود. یا به عبارتی به تنظیم کارخانه برگردد.

در فرآیند تعمیر و عیب یابی درب برقی ، ریست درب اتوماتیک از جمله مراحل اصلی محسوب می شود چراکه این کار باعث می شود تمام تنظیمات به حالت اولیه برگردد. در این صورت مشکل حل خواهد شد. البته اگر با ریست کردن هم درست نشود نیاز است تا متخصص نسبت به حل مشکل درب ، سیستم های آن را مورد بررسی قرار دهد.

عملیات ریست کردن چگونه انجام می شود؟

در ایبتدا برای فهم بیشتر ریست درب اتوماتیک باید بدانیم ریست درب اتوماتیک چیست؟ ریست کردن درب به منظور پاک کردن تمام اطلاعات قبلی مربوط به سیستم کنترلی و بازگشت تنظیمات کارخانه ای آن است. با پاک کردن اطلاعات قبلی و بازگشت کارخانه ای آن می توان تنظیمات جدیدتری روی ان اعمال کرد. تا با این روش بدون هیچ گونه مشکلی در طول زمان استفاده درب برقی عملکرد مطلوبی داشته باشد.

علاوه بر تمام گفته ها با ریست ردن درب اتوماتیک میتوان انیت آن را به مراتب بالاتر برد.
بهتر است فرآیند ریست کردن درب را به متخصصین و تعمیرکاران ماهر که اطلاعات و دانش بیشتری در مورد ریست کردن درب برقی دارند بسپارید. با این کار ایرادات به وجود آمده در درب به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی رفع میشوند.

در چه مواردی نیاز به ریست کردن داریم؟

موارد فراوانی وجود دارد که باعث می شود نیاز به ریست کردن درب برقی داشته باشید. قبل از بررسی این نکته را در گوشه ی ذهنتان داشته باشید که ریست کردن جهت برطرف کردن اختلالات در عملکرد درب اتوماتیک انجام می شود.

ریست درب اتوماتیک
در ادامه مواردی که نیاز به ریست کردن درب برقی دارید را ذکر می کنیم:

ساده ترین راه این است که برای برنامه ریزی دوباره در برقی ریست انجام دهید.

دلیل اهمیت برنامه ریزی دوباره درب برقی این است که برای حفظ امنیت بیشتر باید تعمیر و عیب یابی به کمک ریست کردن صورت بگیرد. خصوصا زمانی که درب اتوماتیک عملکردش دچار یکسری اختلالات شده باشد نیاز است تا ریست را حتما تعمیرکار متخصص انجام دهد.
برای مثال : اگر زمان باز و بسته کردن در اتوماتیک دچار مشکل شده باشد کارهایی که در اولویت تعمیرکاران قرار داده می شود تنظیم مجدد و ریست کردن در برقی است.

 

اگر ریموت درب اتوماتیک گم شده باشد احتیاج به ریست کردن دارید.

 

اگر ریموت درب اتوماتیک گم شود نمی توان درب اتوماتیک را باز و بسته کرد . در این حالت هم باید سریعاً اقدام به ریست کردن درب برقی نمایید. زیرا با این کار تنظیمات درب و ریموت به حالت اولیه باز می گردد.
هدف ما از انجام این کار این است وقتی میگوییم ریموت گم شده است، پس دیگر قابل استفاده نیست و امنیت ساختمان دیگر به خطر نمی افتد. دلیل دوم این است که وقتی ریموت تازه ای را تهیه می کنید باید تنظیمات را از ابتدا انجام دهید و جایگزین تنظیمات قبلی گردد در این صورت با خیال راحت می توانید درب برقی را باز و بسته نمایید.

مشکلات رایج درب اتوماتیک که منجر به ریست کردن آن میشود:

  • تراز نبودن درب اتوماتیک شیشه ‌ای
  • شل شدن تسمه‌های درب اتوماتیک
  • تنظیمات نادرست درب
  • وجود مشکل در کارکرد موتور

 

ریست کردن ریموت درب به چه صورت انجام می شود؟

 

ریموت های بلوتوثی و یا ریموت های یونیورسال که قابلیت کپی کردن دارند معمولا به دو روش انجام میشوند :

ریست درب اتوماتیک

روش اول :
دو دکمه ی بزرگ ریموت را همزمان فشار دهید و 20 تا 30 ثانیه نگه دارید. در این هنگام ریموت خام شده و آماده ی کپی شدن می باشد.
نشانه ی ریست شدن ریموت این است که پس از این کار هر دکمه ریموت را که می زنید چراغ ریموت روشن نمی شود. این روش فقط برای برخی از ریموت های بلوتوثی جوابگو می باشد.

روش دوم :
این روش برای اغلب ریموت های بلوتوثی کارآمد است. در این روش ابتدا دو دکمه بزرگ ریموت را همزمان فشار دهید. سپس بعد از گذشت 3 تا 5 ثانیه ریموت 3 بار چشمک متوالی می زند. بعد از آن در حالی که دکمه را همانطور نگه داشتید دکمه را یک بار رها کنید. سپس چند بار مجدد دکمه را فشار دهید و رها کنید.
حالا میتوانید مشاهده کنید که چراغ ریموت شما به طور متوالی در حال چشمک زدن است و این یعنی ریموت شما ریست شده است. و آماده کد گرفتن یا کپی شدن است. در این لحظه دکمه را رها کنید . قابل درک است که هر دکمه ای از ریموت را که می زنید چراغ روشن نمی شود و این یعنی ریموت ریست شده و آماده برای کپی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

جک درب پارکینگی و مزایای آن

مقایسه بهترین جک درب پارکینگ و معایب و مزایای هر جک پارکینگ یکی از دغدغه های مردم شده
dakaweb
20 خرداد 1402

در باز کن ریلی

در این مقاله قصد داریم با پاسخ به سوالات شما در رابطه با در باز کن ریلی که ممکن است در ذهن
dakaweb
20 خرداد 1402

نصب دوربین مداربسته در طلا فروشی

در دنیای امروز، امنیت و حفاظت از مکان‌های تجاری بسیار اهمیت دارد. طلا فروشی‌ها نیز از
dakaweb
19 شهریور 1402
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه