0

سبد خرید شما خالی است

برای باز و بسته کرن درب اتوماتیک در زمان قطعی برق چه باید کرد؟

Amir Olphat
12 تیر 1402
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه

درب اتوماتیک با نیروی برق و موتور کار میکند. سنسور های مادون قرمز حضور افراد را در نزدیکی درب دریافت میکنند و سیگنال‌هایی را به منظور باز شدن درب کنترل باکس دستگاه ارسال می‌نمایند.
کنترل باکس دستگاه بعد از تجزیه‌ و تحلیل این فرمان‌ها فرمانی برای موتور دستگاه مبنی بر باز شدن درب ارسال و موتور شروع به کار می‌کند. با روشن شدن موتور نیروی لازم برای حرکت تسمه‌ها و چرخ‌دنده‌های دستگاه پدید می‌آید و بدین ترتیب با حرکت آن‌ها درب شروع به باز شدن می گردد.

 

طریقه ی باز و بسته کردن درب اتوماتیک شیشه ای بدون برق

در زمان قطع برق درب ها از گیربکس موتور به صورت مسقیم خارج میشود. در این صورت می توان درب ها با نیروی دست باز و بسته کرد.
به دلیل اینکه درب ها همچنان به تسمه و گیربکس متصل می باشند. باز و بسته کردن آنها با دشواری صورت می پذیرد. در زمانی که برق قطع باشد باید فیوز برق درب اتوماتیک شیشه ای را قطع کنید. درب ها را با کمک 2 دست باز کنید. باز و بسته شدن درب ها در زمانی که برق در دستگاه جریان ندارد آسیبی به دستگاه وارد نمی نماید.

پس از وصل شدن برق همچنان فیوز درب اتوماتیک را قطع نگه دارید. درب ها را به صورت کامل بسته و پس از آن اقدام به وصل فیوز نمایید. درب اتوماتیک را به آرامی یک بار باز و بسته می کنید. در واقع با این کار میزان باز و بسته شدن درب ها در کامپیوتر دستگاه ضبط گشته و بعد از آن با داده ها درب اتوماتیک شما شروع به کار می کنند. یادتان باشد در صورتی که درب ها در زمان اتصال برق به دستگاه به شکل نیمه باز باشد ، درب ها اصلا داده ی درستی را به کامپیوتر نخواهند داد و این امر درب اتوماتیک شیشه ای شما را دچار مشکل می نماید.

 

باز کردن درب اتوماتیک در زمان قطعی برق

تنظیمات برد درب اتوماتیک

  • کلید خلاص کن
  • تنظیم زمان بسته شدن
  • تنظیم تایمر

 

روش هایی از بازگشایی درب برقی در زمان قطع برق:

استفاده از برق اضطراری :

بعضی اوقات در زمان قطع شدن جریان برق شهری درب اتوماتیک ممکن است به شکل نیمه باز باقی بماند. در این زمان سیستم برق اضطراری این حالت را شناسایی میکند و وارد عمل می شود و درب را به طور کامل می بندد. سیستم های ups طوری طراحی شده است که پس از قطع برق به طور اتومات شروع به کار می کنند. با تامین نیروی لازم جهت کارکرد موتور باعث چرخش سایر قطعات و در نهایت باز و بسته شدن درب اتوماتیک می شود. UPS

استفاده از اپراتورهای دارای باتری و شارژر :

میتوان ازسیستم برق اضطراری در این مواقع استفاده نمود. این سیستم را میتوان در مکان های تجاری یا اداره ها و بانک ها استفاده نمود.
از سیستم UPS مرکزی می توان استفاده کرد زیرا با اتصال برق سیستم درب اتوماتیک به UPS مرکزی میتوان این مشکل را در هنگام قطع برق حل کرد. و در مکان های خصوصی و کوچک تر مانند مغازه ها و لابی ساختمان ها که از برق اضطراری استفاده نمی کنند از UPS های کوچک تر که تخصصی تر هستند جهت درب شیشه ای اتوماتیک ساخته شده اند، به جهت رفع مشکل باز و بسته نشدن درب استفاده می شود.

 

قطع برق یک اتفاقی است که ممکن است در مواقع مختلفی پیشبیاید. و این امری است غیر قابل پیش بینی و جدا نشدنی از زندگی های ما. اما اینکه در آن زمان چه عکس العملیدر مواقع حساس نشان دهیم بسیار مهم است.

 

عوامل دیگری مانند: جیره‌ بندی کردن در فصول گرم سال، بروز نقص فنی در خود وسیله و بسیاری از عوامل دیگر همگی می‌توانند منجر به قطع برق شوند. در این چنین مواقعی باید پیش‌بینی‌های لازم برای این وسیله‌ها انجام شود تا از بروز مشکلات جلوگیری بشود.

باز کردن درب اتوماتیک در زمان قطعی برق

فرض کنید که برق برای ساعاتی قطع شده است. شما و دیگر افراد به عبور و مرور از این راهی که درب اتوماتیک قرار دارد نیاز دارید. در همچین وضعیتی چه باید کرد؟

متخصصان این سیستم برای چنین مواقعی دو راه‌حل در نظر گرفته‌اند:

  1. سیستم برق اضطراری درب برقی
  2. کلید خلاص کن درب اتوماتیک به صورت دستی

درباره ی سیستم های برق اضطراری با شما به طور مختصر صحبت کردیم.  آیا میدانید کلید خلاص کن درب اتوماتیک به صورت دستی چگونه کار میکند؟

برای درب‌های اتوماتیک در زمان قطع جریان برق علاوه بر سیستم برق اضطراری که باز و بسته کردن آن را به‌صورت تمام اتوماتیک انجام می‌دهد. یک حالت دیگر هم تعریف‌شده است : در چنین حالتی با خلاص کردن محور گیربکس می‌توان درب را باز و بسته کرد. و این وسیله‌ ای است تا خلاص کردن درب اتوماتیک به‌صورت دستی باز و بسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تفاوت جک درب پارکینگ هیدرولیک و الکترومکانیک

در ابتدای کلام به اولین موردی که می توان در بحث تفاوت جک درب الکترومکانیکی و هیدرولیکی
Amir Olphat
04 تیر 1402

هر آنچه لازم است درباره ی جک درب پارکینگ بدانید

امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف هستیم و این امر باعث راحتی اکثر افراد
Amir Olphat
07 تیر 1402

ایا قفل اماکن قابل هک شدن است ؟

دزدگیر اماکن به چه صورت کار می‌کند ؟ برای دانستن ایا قفل اماکن قابل هک شدن است ؟ اول
Amir Olphat
19 شهریور 1402
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه